بخش عملی: نوازندگی ساز سنتور (شامل تکنوازی- گروه نوازی – جواب آواز)، بخش نظری: بررسی تطبیقی چهار تکنیک همنام – متفاوت در سازهای تار و سنتور
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده پویا سرایی
- استاد راهنما پشنگ کامکار حمیدرضا اردلان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
بخش عملی: نوازندگی ساز سنتور (شامل تکنوازی، گروه نوازی، جواب آواز)؛ بخش نظری: ساخت موسیقی بر اساس شعر معاصر (ساخت قطعاتی بر اساس شعر وصل از احمد شاملو)
چکیده ندارد.
15 صفحه اولمقایسه برخی تکنیک های اجرایی کمانچه و تار در جملات موسیقی دستگاهی، بخش عملی: نوازندگی ساز کمانچه در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و جواب آواز
با توجه به اهمیتِ ساز تار، در موسیقی دستگاهی، بخش قابل اعتنایی از ساختار موسیقی دستگاهی- سازی، زیر تأثیر تکنیک های تارنوازی سامان یافته است. امروزه بسیاری از نوازندگانِ سازهایِ ایرانی، به ردیف های نواخته شده با تار مراجعه می کنند. این امر، کم کم موجب فراموشی و یا کمرنگ شدن شیوه های اجراییِ متفاوتِ سازهای مختلف می شود. در این پایان نامه، شیوه ی نوازندگی حسین خان اسماعیل زاده، از بزرگترین کمانچه نوازا...
15 صفحه اولموضوع عملی: تکنوازی تار در آواز بیات ترک، گروه نوازی در دستگاه نوا؛ موضوع نظری: موسیقی سوگ در ایل بختیاری
چکیده ندارد.
15 صفحه اولبررسی نی نوازی در دوره قاجار؛ عنوان بخش عملی: نوازندگی ساز نی در دستگاه شور و آواز کرد بیات
این پایاننامه به «بررسی وضعیت موسیقی و نینوازی در دوره قاجار» میپردازد. موضوع این رساله در بین سالهای (1345-1210ق) عمدتاً دربار تهران واصفهان را دربرمیگیرد. در این رساله باتوجه به بررسیهایی که صورت گرفت نشان میدهد ساز نی یکی از متداولترین سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی است و نوازندگان این ساز به صورت تکنوازی و گاهی به صورت همنوازی فعالیت میکردند و نوازندگان تحت حمایت دربار بودهاند. اکثر ای...
بررسی نوازندگی عود منصور نریمان؛ عنوان بخش عملی: تک نوازی عود و گروه نوازی
مطالعۀ شیوۀ نوازندگی نوازندگان شاخص هر شاخه از موسیقی راهگشای دوستداران، نوازندگان و دانشجویان آن رشته خواهد بود. این پژوهش به بررسی شیوه نوازندگی عود منصور نریمان از بعد ساختاری و محتوایی پرداخته است. در بخش ساختاری یا فیزیکی، تکنیک های اجرایی شامل دست راست، دست چپ و ترکیب دو دست که منحصراً از ویژگی های ایشان است مطالعه شده است. در بخش محتوایی نحوه به کار گرفتن ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی در آثا...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023